• Яйцата

    Случвало ли ви се е да се събудите сутрин и да си кажете “закуската е най-важна”, но да трябва да избирате измежду : глад, кафе с бисквитка, баничка с боза, кроасан с чаша мляко и т.н.

    А Яйцата?!
    Те са първото нещо, което ни идва наум, когато си помислим за закуска – алтернатива на гореспоменатите. Яйцата са незаменим източник на протеин и винамин D, и лесно се комбинират с други полезни храни като пълнозърнест хляб, спанак, авокадо и домати. Неотдавнашните твърдения, че не са полезни за здравето ни, заради наситеното количество холестерол, бяха оборени от редица проучвания. Те доказват, че холестеролът в храната няма значително влияние върху този в кръвта. Ако подбирате храната си внимателно и не приемате твърде високохолестеролни продукти, може спокойно да консумирате до 4 яйца на ден. Ако не обичате жълтъци, не бързайте да изключвате яйцето като вариант. В такъв случай може да си приготвяте белтъчни омлети, които да гарнирате със спанак, маслини, доматено конкасе и дори изпукана чия.
    За да систематизираме бихме казали така:
    1. Защитават мозъка.
    Фосфолипидите, които осигуряват нормална комуникация на мозъчните клетки, се състоят от холин. Клинично доказано е, че този витамин е най-важният изграждащ материал за мозъка. При консумация на 2 яйца дневно вашето тяло получава достатъчно количество от хранителното вещество. Недостигът на холин води до намаляване на паметта.
    2. Предпазват зрението.
    Нови изследвания показват, че кокошите яйца са богати на лутеин. Това вещество е отговорно ясното и изострено зрение. При недостиг се образуват разрушителни промени в тъканите на окото и зрението се влошава необратимо.
    3. Укрепват зъбите и костите.
    Ако предложите на човек избор между консумация на лъжица рибено масло или варено яйце, то той би предпочел второто. Особено ако знае, че съдържанието на витамин D е еквивалентно в двата продукта. Освен това, учените са открили начин за увеличаване на това вещество в яйцата, като хранят кокошките със специални добавки. Витамин D помага за по-доброто усвояване на калций и укрепва костите и зъбите.
    4. Предпазват кожата, косата и черния дроб.
    Биотинът, витамин B12 и смилаемите протеини допринасят за укрепване на косата и кожата. Фосфолипидите, съдържащи се в кокошите яйца, насърчават елиминирането на токсините от черния дроб.
    5. Намаляват риска от сърдечно-съдови заболявания.
    Нови изследвания показват, че количеството на холестерол в яйцата е пропорционално спрямо това на фосфатидите, затова не е вреден за нашето здраве. Също така възпрепятства производството на холестерол в организма. В допълнение, яйцата съдържат Омега-3 мастни киселини, които намаляват нивата на триглицеридите, като по този начин редуцират риска от сърдечно-съдови заболявания.
    6. Подпомагат загубата на тегло.
    Американски учени стигат до заключение, че комбинацията от нискокалорична диета с консумация на яйца за закуска помага за намаляване на теглото близо два пъти по-бързо. Тя засища организма за дълъг период от време и намалява количеството на приетата храна за деня.
    7. Намаляват риска от ракови заболявания.
    Холинът, който е така необходим за мозъка, предпазва от развитие на ракови заболявания. Според резултатите от едно проучване, жените, включващи яйца в своята ежедневна диета през юношеството, имат с 18% по-малък риск от развитие на рак на гърдата.
    8. Полза при планиране на деца.
    Витамин B взима участие във формирането на половите хормони. Витамин B9 има друго име: фолиева киселина. Той помага за образуването на червените кръвни клетки и невралната тръба на плода и намалява риска от умственото изоставане на детето. Ето защо витамин B9 е толкова необходим за жените, които планират своята бременност. В допълнение, едно яйце съдържа близо 7 мкг от това хранително вещество.
    9. Забавят процесите на стареене.
    Това се разбира от изследвания, проведени от холандски учени. При 87% от жените, на възраст между 35 и 40 години, старческите петна изчезват и кожата се повдига. При мъжете бръчките около очите видимо се изглаждат.

    Закуската е много важна!
    НЕ Я ПРОПУСКАЙТЕ И НЕ Я ПОДЦЕНЯВАЙТЕ!